Fundadora

Vero Abud Moneda

Verónica Abud C.

Profesora de Educación Básica, Pontificia Universidad Católica de Chile; Magíster en Educación, Polytechnic State University; y diplomada en Strategics Perspectives in Non Profits Managment, Harvard Bussines School. En el año 2000 junto a su familia, crea Fundación La Fuente para diseñar e implementar iniciativas educacionales y culturales, en los sectores más vulnerables de Chile.

• 2016: 100 mujeres líderes, Mujeres Empresarias / El Mercurio
  • 2014: Premio Energía de Mujer, Enersis
  • 2013: Premio I. Municipalidad de Providencia
  • 2009: Premio Emprendedora Social de Chile Fundación Schwab / El Mercurio
  • 2009: Premio Emprendedora Social de Latinoamérica Fundación Schwab / Foro Económico Mundial
  • 2009: Premio Edward Said. Fundación Belén 2000
  • 2003: 100 mujeres líderes, Mujeres Empresarias / El Mercurio

Founder

Verónica Abud C. Professor of Primary Education at Catholic Pontifical University of Chile, Master in education from Virginia Polytechnic and State University, and a degree in Strategics Perspectives in Non Profits Management at the Harvard Business School. In 2000, Verónica and her family created Fundación la Fuente to design and implement cultural and educational initiatives in the most vulnerable communities of Chile.

Recognitions

• 2016: 100 Women Leaders, Mujeres Empresarias / El Mercurio.
  • 2014: Women’s energy prize, Enersis
  • 2013: Prize from the Municipality of Providencia
  • 2009: Social Entrepreneurship Prize of Chile, El Mercurio and the Schwab Foundation
  • 2009: Social Entrepreneurship Prize of Latin America, Schwab Foundation and the World Economic Forum.
  • 2009: Edward Said Prize, Belén Foundation
  • 2003: 100 Women Leaders, El Mercurio.