2014

• Premio Alonso de Ercilla, otorgado por la Academia Chilena de la Lengua por la contribución de la fundación a la difusión de la literatura chilena.
  • Sello Buena Práctica Iberoamericana por el blog La Calle de Los Mapaches, distinción otorgada por el Centro Virtual Leer.es del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte de España.

2013

• Premio a la trayectoria y aporte al fomento de la lectura, otorgado por la I. Municipalidad de Providencia.

2009

• Premio Cámara Chilena del Libro en la Categoría Fomento de la Lectura, para Fundación La Fuente.
  • Sello Bicentenario para Biblioteca Viva. Distinción que reconoce proyectos de la ciudadanía y del sector privado que aporten significativamente a la construcción del país que queremos para el 2010.

2008

• Premio E – Waste Recycla, por “Campaña de La Naturaleza, 2008” en Biblioteca Viva.

2007

• Premio Avonni, por el proyecto “Biblioteca Viva”, en reconocimiento a la innovación en el área pública.

2006

• Premio Ciudad – Fundación Futuro, por el proyecto “Biblioteca Viva”, en reconocimiento a su aporte y al desarrollo cultural de la ciudad de Santiago.

2005

• Premio Consejo de Monumentos Nacionales, Provincia de Osorno, por el proyecto “Recuperación de fachadas y casas, comuna de Puerto Octay”
  • Premio AMCHAM (Cámara de Comercio Norteamericana) al Buen Ciudadano Empresarial, por el proyecto “Educación financiera, Comuna de La Pintana”. En conjunto con Fundación Citigroup.

2004

• Premio AMCHAM (Cámara de Comercio Norteamericana) al Buen Ciudadano Empresarial, por el proyecto “Bibliomóviles, comuna Cerro Navia”. En conjunto con Fundación Citigroup.

Membresías

• Fundación La Fuente es miembro institucional de IFLA (Federación Internacional de Asociaciones de Bibliotecas, por sus siglas en inglés).
  • El programa CLM® ha sido reconocido por The Center of The Book, Library of Congress, Washington.
  • Biblioteca Viva ha sido reconocida por el Sello Bicentenario, Gobierno de Chile.

Recognitions

2014

• Alonso Ercilla Prize, given by the Chilean Academy of Language for the Fundación la Fuente’s contribution to the spread of Chilean Literature. .
  • The Iboamerican Board of Best Practices for our blog The Street of the Mapache, a distinction given by the Virtural Reading Center under the Spanish Minister of Education, Culture and Sport.

2013

• Prize for the Contribution to the Development of Reading, given to FLF by the municipality of Providencia.
    2009
  • Prize of the Chilean Association of Books for the Encouragement of Reading
  • Bicentennial Seal , a prize that recognizes the works of citizens and the private sector that contribute to the creation of the nation Chile can be by 2010, given in recognition to our project Biblioteca Viva (living library).

2008

• Prize of E – Waste Recycling, for “Campaign for the Environment, 2008” at the Biblioteca Viva

2007

• Avonni Award, for the Biblioteca Viva Project, in recognition of its innovation in the public sphere.

2006

• Future Foundation, City Prize, for the “Biblioteca Viva” Project, in recogniton of Fundación la Fuente’s support of the cultural development of Santiago.

2005

• Prize from the Board of Natioal Monuments, the Osorno Province, for FLF’s project to recuperate the facades and houses of the community of Puerto Octay
  • AMCHAM Prize, (Association of Northamerican Commerce), for good corporate citizenship, in recognition of FLF’s project to increase financial literacy in the community of La Pintana, in conjunction with Citigroup.

2004

• AMCHAM Prize, (Association of Northamerican Commerce), for good corporate citizenship, in response to the foundation’s mobile library efforts in the community of Cerro Navia in conjunction with Citigroup.

Memberships

• Fundación La Fuente is a member of the IFLA, the International Federation of Library Associants and Istitutions.
  • The CLM® Program has been recognized by The Center of The Book, Library of Congress, Washington.
  • Biblioteca Viva has been recognized by the Bicentennial Board of the Chilean Government.